Menú

El Teatre Principal, la Biblioteca Joan Oliva i La Sala seran objecte de treballs de reforma i manteniment, per millorar la seva eficiència energètica

09/06/2021 14:32

Les millores es podran realitzar gràcies a una subvenció atorgada per la Diputació de Barcelona de prop de noranta-set mil euros

L'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú és un dels ajuntaments catalans que es beneficiarà del Programa de reforma, millora i manteniment d'equipaments culturals locals de la Diputació de Barcelona. Un programa destinat al finançament dels treballs, dotat amb 11,5 milions d'euros, que els ens locals podran destinar a millores estructurals d'accessibilitat, seguretat i confort, control d'accessos, mesures antifurts i antiincendis o actuacions de millora de l'eficiència energètica, entre d'altres.

Vilanova i la Geltrú es va acollir a la subvenció per tal de poder fer accions de millora de l'eficiència energètica del Teatre Principal, la Biblioteca Joan Oliva i el Centre d'Art Contemporani La Sala. Tres edificis del segle XIX que necessiten continuades actuacions per tal de preservar les seves arquitectures, de gran valor patrimonial per la ciutat.

La regidora de Cultura, Adelaida Moya, ha destacat la importància d'aquesta quantia econòmica que ha de permetre millorar els equipaments, d'una banda per millorar l'estalvi energètic i ser més sostenibles, i d'altra banda per oferir una major confortabilitat a les persones usuàries.

La subvenció atorgada, de 96.718.12 €, permet fer diverses actuacions. En el cas del Teatre Principal:

• Arranjament de la fusteria exterior, molt deteriorada pel pas dels anys, que provoca l'absència de l'aïllament tèrmit a més de filtracions d'aigua.

• Climatització eficient del reraescena, ja que aquesta part de l'edifici no compta amb cap mena de climatització, afectant el bon desenvolupament de l'activitat escènica habitual.

• Substitució de la il·luminació superior de la façana, malmesa pel pas dels anys. En concret a la cornisa horitzontal del frontal de la façana principal.

A la Biblioteca Joan Oliva i Milà:

• Substitució de la instal·lació de climatització de les plantes baixa, primera i segona, una prioritat en temes d'eficiència energètica i de confort per a les persones usuàries del servei.

I al Centre d'Art Contemporani La Sala es preveu:

• Substitució del tancament de vidre de la lluerna sobre el vestíbul, que a causa del seu deteriorament afecta l'aïllament tèrmic de l'equipament.

• Substitució parcial de la il·luminació de la Sala de les Voltes, amb llums led per una millor eficiència energètica.

Un cop concedida la subvenció s'iniciarà el procediment per començar les obres que es realitzaran entre aquest any i el vinent.

Biblioteca Municipal Joan Oliva i Milà

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Biblioteques
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració