Menú

Es presenta el segon volum de l'Abans de Vilanova i la Geltrú divendres dia 16 al Teatre Principal

09/04/2021 8:32

El llibre mostra un recull de la història gràfica de la ciutat entre els anys 1960 i 1991

El Teatre Principal acollirà divendres vinent 16 d'abril, a les 19 hores, la presentació del llibre L'Abans: Recull gràfic de Vilanova i la Geltrú (1960 – 1991).

Després de la bona acollida del primer volum de L'Abans de Vilanova i la Geltrú (1873-1965), editat l'any 2000, fa dos anys es va iniciar l'elaboració d'aquest segon treball que recull la història gràfica de la Vilanova d'entre 1960 i 1991 en una publicació que, al llarg de les seves més de 800 pàgines, reflecteix un període relativament breu però amb significatius canvis socials i polítics que van transformar tots i cadascun dels àmbits de la societat.

Les imatges seleccionades relaten la història més recent i esdevenen un fidel testimoni de com en els anys seixanta Vilanova i la Geltrú començava a fer les seves primeres passes cap a una gran transformació, que es refermaria amb l'arribada de la democràcia amb un Ajuntament sorgit de les primeres eleccions municipals l'any 1979.

La presentació del llibre comptarà amb els seus coordinadors, Anna Lleó i Xavier López, així com dels col·laboradors de l'obra Albert Tubau, Judith Barbacil, Bienve Moya, Assumpta Baig i Mike Alentorn.

Les places són limitades i l'assistència es gestionarà amb inscripció prèvia, mitjançant aquest formulari https://forms.gle/kRwavomwcTsqXyLA8 o bé trucant al telèfon 938159121.

La publicació d'aquest treball és fruit de la col·laboració entre l'editorial Efadós, l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i l'Arxiu Comarcal del Garraf, que l'any 2016 van signar un conveni per promoure l'edició de publicacions de caràcter local i amb un gran protagonisme per la fotografia. En el marc d'aquest acord l'any 2017 es va publicar el segon volum de la col·lecció Catalunya Desapareguda:  Vilanova i la Geltrú desapareguda.

La regidora de Cultura de l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Adelaida Moya,  valora molt positivament aquesta proposta i posa en relleu la necessitat de vetllar per la difusió del patrimoni fotogràfic dipositat a l'Arxiu Comarcal del Garraf i contribuir al seu coneixement per part de la ciutadania.

L'Abans és una col·lecció que compta amb 140 volums editats. Recull la memòria i la fotografia històrica dels pobles de Catalunya i de les Balears entre el final del segle XIX i el segon terç del segle XX.

Platja de Vilanova i la Geltrú (fotografia Arxiu)

Consulta totes les notícies relacionades amb:

Biblioteques
T'ha sigut útil aquesta pàgina? SiNo
Les teves valoracions ens serveixen per millorar
Moltes gràcies per la teva col·laboració